Na een paar dagen

6 augustus 2014 - Legian, Indonesië

Het is nu hier woensdag 6 augustus 17.30. In Nederland is het nu 11.30. Wel een raar idee. Afgelopen maandag hebben we niet heel veel gedaan. Wat aan het zwembad gelegen, op zoek geweest naar een pin automaat, restaurantjes, supermarkt en 's'avonds wederom op zoek naar een restaurant. Het eten is hier wel goedkoop. We betalen voor een lunch gemiddeld 15 euro, incl drinken. En dat voor 3 personen. Voor het avondeten zijn we rond de 25 euro kwijt ook incl drinken.

Gister onze eerste excursie gedaan. Onze gids kwam ons om 08.30 ophalen. Darma heet hij. Hij spreekt red goed Nederlands. We zijn eerst naar het olifantenpark gegaan. Wat ongeveer 45 minuten rijden was. Het eerste gedeelte was nog vrij stedelijk, het tweede gedeelte meer natuur. Ook de eerste rijstvelden al gezien. Ze verbouwen twee keer rijst en dan iets anders. Omdat de grond zo vruchtbaar blijft. Het olifantenpark ligt in de jungle, wat er een beetje voor zorgt het ritje wat je maakt op de olifant wat natuurlijker overkomt. Ik moet zeggen, ze zijn hoog, echt hoog. Hierna zijn we naar de olifantentempel gereden. Een tempelcomplex, wederom in geweldig mooie natuur. Teun kwam naar Bali om onderandere een slang en grote spin te zien. En die zijn we bij het olifantenpark al allebei tegengekomen. Een groene giftige slang van 1 meter lang. En dit bleek een jong te zijn, nu wil ik de moeder die ook nog ergens in de buurt was niet tegenkomen. Hierna zijn we richting Ubud gereden naar het apenbos. Wederom een prachtig stukje natuur, waar wel 550 maki? Aapjes zitten. De meeste zijn niet eens bang van mensen, aangezien ze gevoerd mogen worden, en ze dit al snel in de gaten hebben. Bij Teun werd de banaan uit zijn broekzak gepikt. Na een half uur hier rondgelopen te hebben zijn we verder gereden naar Ubud. Hier hebben we geluncht en ons vochtgehalte weer op peil gebracht. Het is vandaag helemaal onbewolkt en denk ik ongeveer 32 graden. Na het paleis van Ubud bekeken te hebben zijn we in ongeveer een uur terug gereden naar Legian. Hier waren we rond 17.00 uur. Al met al een gevarieerde mooie dag. Wat ons vandaag weer opviel zijn de ontzettend vele scooters die overal rondrijden. En de glimlach op de gezichten van de Balinezen.

Vandaag een rustdag wat inhield dat we vanochtend hebben uitgeslapen tot ongeveer 08.00 uur. Na het uitgebreide ontbijt wat we hier hebben, met allerlei soorten brood tot aan nasi toe, zijn we naar het strand gegaan. Hier wordt je onmiddellijk overspoeld door verkopers, manicure en massages. Als je echter duidelijk bent dat je niets wilt laten ze je wel met rust. Enorme hoge golven hier. Ideaal voor surfers die je dan ook redelijk veel ziet. Vanmiddag weer Legian ingeweekt voor de lunch. Hierna zijn Nik en Teun op pad gegaan voor een cap en een zonnebril. Nik dingt dan af, en het lukt om voor een beetje alles mee te kunnen nemen. Nu is het tijd om op ons eigen terras een drankje te doen. Morgen hebben we nog een rustdag, en vrijdag gaan we weer erop uit met onze gids.

1. Yolande:
    6 augustus 2014
    Nog maar een excursie gedaan en al zoveel gezien.Geniet morgen van jullie vrije dag en we wachten op jullie nieuw reisverhaal!Groetjes Yolande en de rest van de Fam Neleman.
  2. Lisette:
    7 augustus 2014
    Heel leuk om herkenbare dingen te lezen...fijn dat jullie genieten.Ga zo door ( vooral met afdingen