Changmai

25 november 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

Gisteren zijn we unit sukothai vertrokken. We hebben een tussenstop gemaakt bij een locale markt waar de grootste lekkernij uit gebakken insecten bestond. Meelwormen,sprinkhanen, rupsen. Hier heb ik me maar niet aan gewaagd. Heb maar wat vers fruit gepakt. om vier uur waren we in Changmai. Een flinke stad. Het is er momenteel erg druk vanwege het long kratong festival. Mensen gaan dan naar de rivier om allerlei kunstwerkjes met een kaarsje te water te laten. Vandaag met Diane en Casper op pad geweest. We hebben een flink stuk door de stad gelopen, en hebben een massage gehad bij een massagesalon waar vrouwen werken die uit de gevangenis komen. Ze leren ze dan op deze manier op een eerlijke manier hun geld te verdienen. Het was weer heerlijk. Vanmiddag zijn we met een gedeelte van de groep een cookingclass gaan doen. We zijn eerst naar een locale markt gegaan om wat inkopen te doen. Daarna naar de locatie gereden net buiten Changmai. Heel mooi tussen de rijstvelden. We hebben hot en sour soep met garnalen gemaakt. Hierna een groene curry en omelet met een groenten vulling en gebakken groente. Heerlijk! Toen teruggebracht naar changmai waar het ondertussen zo druk was dat we ons door de mensenmassa's heen moesten drukken. Heel veel lampionnen in de lucht, kaarsjes op het water en heel veel vuurwerk. We gaan morgen voor drie dagen op tracking. Ik ben benieuwd. We slapen bij locale mensen in de bergen, zonder stroom/electriciteit. Zonder heet water of wat voor luxe ook.

1. Maja:
    26 november 2015
    Wat een verhalen! Fantastisch om te lezen.
    Op dit moment ben je in de bergen op tracking en zitten jullie zonder stroom. Je zult met heel veel mooie herinneringen terug komen.
    Veel plezier!