Op weg naar

4 augustus 2014

Zaterdag 3 augustus.

al vroeg wakker in het hotel. Pas 06.00 uur en dan al niet meer kunnen slapen. Toch wat spanning en teveel uitkijken naar, zorgt ervoor dat we opstaan. Dan voor het ontbijt nog maar een keer genieten van het bubbelbad. Na ontbeten te hebben nog de koffers ophalen. Het is 09.15 en om 09.20 gaan we met het busje naar Schiphol. Hier komen we op weg naar het inchecken de enorme bloemenzee tegen, ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Het maakt toch veel indruk om ze in het echt te zien. Ook maakt het me wat emotioneel als ik bedenk dat het vakantiegangers waren, net als wij nu zijn. Ook vol dromen en verwachtingen over hun vakantie.

Na het inchecken en de douane (wat allebei ondanks de rijen) vrij snel gaat, nog tijd voor koffie. Dan richting de gate. En eindelijk om 12.45 vliegen we. Op weg naar hoop ik een geweldige ervaring.

Na ongeveer ruim 14 uur vliegen zijn we in Jakarta. Het is hier  bijna 08.00 uur, in Nederland bijna 03.00 uur. En we zijn moe, heel moe. Wat ons opvalt is dat het hier heel anders ruikt als bij ons. Het is moeilijk te omschrijven hoe het ruikt. Een beetje naar kruiden. Om 11.30 vliegen we in 1,5 uur naar Bali. Na de koffers opgepikt te hebben staan we dan eindelijk buiten. We zijn er!!                                                                We worden met de bus naar Legian gebracht. Maar eerst het drukkere Kuta door. Heel veel scooters zien we. En wat een geluiden. Bij het hotel worden we vrijwel meteen naar onze kamer gebracht. Aangezien we erg moe zijn, maar wel in ons ritme moeten komen, besluiten we eerst te gaan zwemmen. Hierna om 18.00 uur al gaan eten. Teun valt in slaap op zijn stoel. Dus om 20.00 maar heerlijk gaan slapen. Tot de volgende ochtend 07.30 uur. We zijn er klaar voor.