Laatste week

18 augustus 2014 - Legian, Indonesië

Maandag 18augustus

Onze vakantie begint helaas op zijn einde te lopen. Ik moet er nog even niet aan denken. Geen heerlijke tropische temperaturen meer. Niet meer heerlijk tot rust komen met een goed boek bij het zwembad. Geen geweldige vergezichten meer. Geen heerlijk Balinees eten meer. Geen uitgebreide massages meer. Nee hier wil ik nog echt even nog niet aan denken. Gewoon nog even genieten van de laatste dagen.

Gister was het zwemmen met de dolfijnen. We werden om 09.00 uur opgehaald. Het was ongeveer 20 minuten rijden naar Sanur. We kwamen aan bij een kleine haven. Hier is het dolphincentre gevestigd. Hier was een ruimte waar we wat te drinken kregen en instructies over de dolfijnen. We mochten ze overal aaien alleen niet op het spuitgat en over de ogen. Hoe anders is dit al dan toen in Curaçao. Daar mochten we de dolfijnen helemaal niet over het hoofd aaien. We gingen hierna aan boord van een klein bootje. Na ongeveer 5 minuten varen kwamen we aan bij een soort platform. Hier waren weer verschillende bassins waar de dolfijnen inzaten. Deze bassins waren ongeveer 10 bij 20 meter. De dolfijnen zijn vaak ziek of gewond bij het centre gebracht. Hier worden ze dan getraind. Ze hebben ook af en toe de gelegenheid om te zwemmen op volle zee. Ze komen dan ook gewoon weer terug. Nu was het tijd om ook in het water te gaan. De dolfijn heette Pluto. We kwamen in het water met 7 mensen! Wel veel met 1 dolfijn. We moesten op een soort plateau in het water gaan staan en hier kregen we gedurende een uur ongeveer de gelegenheid om te spelen met Pluto. Wel bijzonder, alleen hadden we er andere verwachtingen van gehad. Het bassin zat ook vol met kleine koraalvissers die aan je benen gingen knabbelen. Dus ook een soort fish Spa gratis erbij. Na het spelen met Pluto hebben we nog even rond kunnen kijken op het platform. Er zaten ook roggen waar je mee in het water mocht. Ook hebben ze een opvang voor haaien. Nadat we met de boot weer terug gevaren waren hadden we de gelegenheid om te douchen. Na nog een drankje en vers fruit weden we teruggebracht naar Legian, waar we om ongeveer twaalf uur waren. Na een weer heerlijke lunch van deze keer de Cesar salade, nog even gezwommen te hebben en een drankje op het strand bij zonsondergang te hebben gedaan, was de dag al weer bijna ten einde.

Vandaag en morgen nog tijd om te relaxen en dan woensdag voor het laatst met Dharma op pad. Naar de vleermuizengrot en blue Lagoon om te snorkelen.

Het weer is hier erg constant, rond de dertig graden in de schaduw. Wel vochtig maar hier wen je snel aan. Nu net 5 minuten geleden de eerste regendruppels gevallen. Je kunt hier als je wilt dag en nacht met een korte broek lopen wat betreft de temperatuur, maar dat zorgt er ook voor dat de airco binnen geen overbodige luxe is.

1. Yolande:
    18 augustus 2014
    Nou zusje en mannen geniet van jullie laatste dagen en kijk uit dat de vleermuizen niet in je haar vliegen.Dikke knuffel Yolande.
  2. Lisette:
    19 augustus 2014
    Geweldig wat jullie meemaken!! Geniet nog enkele dagen en een hele voorspoedige, veilige reis terug. Tot gauw!