Bangkok vervolg

17 november 2015 - Bangkok, Thailand

2 dagen achter de rug met heel veel mooie indrukken van Bangkok.                                   Maandag 16 november: we hebben het koninklijk paleis bezocht. Een heel groot complex. Allerlei tempels heel erg rijk versierd met oa. goud. Tot in de kleinste details uitgewerkt. Ongelooflijk mooi, maar ook heel erg druk en warm. Het zweet gutst van je rug. We moeten nog wennen aan de hitte, maar ook aan de vochtigheid. Dus ook heel veel liters water drinken. Hierna nog naar e liggende gouden Boeddha gelopen. Er is hier een gebruik dat je voor 20 bath (50 cent) 20 muntjes krijgt. Er staan 20 schalen langs elkaar waar je in elke schaal dan een muntje gooit. Het idee er achter is dat als de schalen vol zijn, elke gever in het geluk deelt. Hierna met de boot de clongs (kanalen) gaan bevaren. Met een heerlijk briesje en uiteindelijk een flinke bui was het er erg lekker en mooi. Hele diverse uitzichten. Van riante villa's tot tempels en hutjes. Ook een watervaraan van een meter lang.in de middag nog Chinatown ingeweest. Heel veel kraampjes met ook heel veel prullaria. Ook veel etenskraampjes en etenskarretjes.                                                                                                                       Vandaag zijn we met wederom de watertaxi naar Chinatown gegaan. Hierhebben we uiteindelijk 3,5uur rond gefietst. Dwars door het authentieke Bangkok. Lans tempels, huizen, slagerijen, en dwars over markten. Een echte aanrader. Morgen gaan we naar de river kwai. Waar we verblijven in houten bungalows aan de rivier ( zonder stroom en zonder internet.

1. Kevin:
    17 november 2015
    Een mooi begin van je reis! Gaan vast nog veel indrukwekkende dingen volgen!